čtvrtek 29. května 2014

Průhonice - jarní park

Den výletu: st 21.5.2014
V Průhonicích je krásně po celý rok.
Ale na jaře, kdy všechno kvete - a tady zvláště rododendrony - jsou ty květy ještě navíc, takže samosebou je tu ještě krásněji.
Byli jsme tady na Mapy.cz








Vycházíme z domu a tam  leží tohle srdce jedno nafoukané :)

Docela symbolicky, protože výlety do Průhonic patří mezi naše oblíbené, prostě srdeční záležitost.
Do parku se platí vstupné 50 Kč, to rádi zaplatíme.(fyi -  za pejsky 10 Kč). Ke vstupence přikládají pěknou mapku parku i obory. Co se nám nelíbí, je placené parkoviště, tak vždycky zastavíme kousek dál v obci.
Více info o parku
http://www.parkpruhonice.cz/

Tentokrát nejdeme na vyhlídkovou terasu, prošli jsme pod ni, tak máme trochu jiné pohledy:



Za brankou už po naší tradiční pěšině scházíme k Podzámeckému rybníku. Vody je v parku spousta, to se mi pravě líbí - rybníky a jezírka propojená mnoha kanály, několik jezů a vodopádů. Protékající potok je Botič.






Rododendrony jsme tentokrát skoro nestihli - už spíš odkvétají, o to více ale voní - zvláš´t ty žluté.








 Z jarních alb na rajčeti jsem se naučila, že toto je orlíček - tady je parkový, ale roste i na loukách :)


ten už odkvetl

je v různých barvách




tady asi rostou stromu prsty




asi kalina




 










Blížíme se k silnici, která odděluje park od obory. Prošli jsme ji také, ale o tom až příště.






4 komentáře:

  1. Jé, v Průhonicích jsem byla minulé úterý. Byl to nečekaný výlet kdy mně v práci vyzvedl kamarád, tudíž jsem s sebou neměla foťák. Celou dobu jsem toho litovala, tolik zajímavostí tam je. A ty stromy....musím se tam vrátit. Zkoušela jsem fotit mobilem, abych měla alespoň nějaké, ale bůhví kde jsou. V mobilu jsem pak žádné průhonické nenašla. Holt jsem mobilní kopyto, vůbec netuším, jak jsem tedy fotila. Mám ikonku chytrý fotoaparát, ale já bych spíš potřebovala ikonu focení pro blbce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy - to jsi tam byla jen den přede mnou! Mám tam vždycky pocit, že nejdeme dost pomalu a spousta pěkných zákoutí nám unikne. Dostaneme se tam ale bohužel jen tak dvakrát ročně.
      jj - telefony jsou někdy potvory - doufám, že fotky brzy najdeš:)

      Vymazat
  2. Prsty na stromu jsou dokonalé! Asi se tam budu muset opět vypravit, i když od nás je to opravdu - Tvými slovy - expedice :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ze Smíchova je to expedice i teď v době metra..:)
      Zkusili jsme jet nedávno od nás autobusy, ale jen jednou - hodina a půl a to se nesmí nic pokazit. Zrovna pokazilo..

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)